.

Thursday, January 12, 2012

2012 : Impian seluas langit...

Salam 1 Malaysia..

Fuhhh..fuh...fuhhhh!! Berabuk dan bersarang da blog cikgu ni...Lama cikgu tidak update blog ciguraimi ni. semua ini gara-gara pelbagai kerja-kerja yang harus dilaksanakan. maklumlah tagline guru sekolah skrg ni: GURU BUKAN SEKADAR MENGAJAR... maknanya macam-macam tugas yang guru kena laksanakan demi mencapai hasrat Negara bagi melahirkan modal insan yang berkualiti. Tetapi secara keseluruhannya, cikgu memang rasa seronok bergelar guru dan terasa nikmat dan kepuasan dalam mendidik anak murid yang disayangi.

Asam garam dalam sebuah perjalanan hidup sudah pasti disulami dengan 1001 rasa dan hadapi ia dengan senyuman dan percaya pada hikmah yang Allah telah tetapkan. Keputusan PMR 2011 telah diketahui umum. Bagi cikgu, ia adalah kejayaan yang amat membanggakan. ramai student cikgu yang telah mencipta A untuk subjek sains... dan yang lebih membanggakan student cikgu, MOHD AMIRUL AZREEN dari kelas yang agak belakang mampu mencipta A. Ini bermakna kelas bukanlah faktor menghalang anda untuk mencipta A untuk Sains PMR. Ia bermula dari hati...kesungguhan dan kepercayaan diri. Dengan itu, usaha untuk mencapai impian itu datang dengan rela hati. Akhirnya dia berjaya... hanya bermula dengan sebuah IMPIAN menjadi KENYATAAN. Cikgu bangga dengan awak AMIRUL! Semoga ini akan jadi sumber inspirasi bagi anda semua untuk berjaya seperti Amirul..

2012 ini cikgu ada impian yang lebih besar..ingin lihat lebih ramai yang mampu ada IMPIAN SELUAS LANGIT. Sama-sama kita mencipta A untuk sains.. sebab bagi cikgu...SCIENCE is EASY. jadi, impian itu penting dalam membawa halatuju dan langkah menuju kejayaan. Namun jika tidak dapat mencapai langit, sekurang2nya anda sudah ada di puncak.. Ya! Langit tidak selalunya cerah..hujan turun menduga...tetapi percayalah..pelangi akan tiba mewarni langit pabila hujan pergi.

kita kena sentiasa POSITIF!!
+
kita kena ada MOTIF!!
+
kita kena PROAKTIF!!

SCORE A FOR SCIENCE !

P/S: So, dah boleh mula wat revision dan latihan.. anda boleh download soalan tutorial dari blog cikgu~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...